Medisch

EMS wordt in de geneeskunde al veel ingezet voor diverse medische doeleinden. Het trainen met EMS heeft een dermate mindere belasting op spieren, gewrichten, botten, banden en pezen dan de regulieren sporten. Hierdoor is het toch mogelijk te sporten met een medische aandoening. EMS vermindert en/of neemt bijvoorbeeld rugklachten, bekkeninstabiliteit of reuma geheel weg, bepaalde medicijngebruik kan afnemen en stimuleert vochtafvoer bij oedeem (let op EMS is geen wondermiddel die aandoeningen geneest. Het verminderd en/of verhelpt de klachten zolang er met EMS gesport wordt.). Het wordt niet voor niets gebruikt voor spierherstel bij astronauten, in revalidatiecentra en als aanvulling door top sporters.

  • Rugklachten en/of hernia
  • Reuma
  • Bekkeninstabiliteit
  • Fybromyalgie
  • Artrose
  • MS
  • Oedeem

Spieropbouw

Door een behandeling met EMS neemt de spiermassa toe. Spieren geven je een mooi gevormd lichaam, maar ze doen nog veel meer. Spieren zijn schokbrekers die de gewrichten beschermen, vormen een verstevigend korset rondom de rug en fungeren als opslagplaats voor belangrijke eiwitten. De toename van spiermassa zorgt ervoor dat je metabolisme toeneemt (de verbrandingsmotor voor vet en glucose). Na een EMS behandeling blijft je verbrandingsmotor nog 2 á 3 dagen nabranden. Doordat de spiervezels groeien neemt jou kracht toe. Bij een training in de sportschool kun je maximaal 35 tot 45% van de spiervezels trainen, doormiddel van een EMS behandeling bereik je maar liefst 70 tot 80% van de spiervezels.

15 minuten!

3 x 1,5uur per week naar de sportschool. Door het drukke leven is er tegenwoordig weinig tijd of eigenlijk nemen wij geen tijd. Een EMS behandeling duurt slechts 15 minuten waarbij het hele lichaam wordt getraind, zowel op spierkracht en conditie. Doordat de spiervezels meer en dieper worden bereikt en je door en met de stimulaties meer contracties behaald, is het trainen met een EMS behandeling zeer effectief en efficiënt.

Conditie

Conditie is meer dan alleen uithoudingsvermogen. Kracht, snelheid, lenigheid en coördinatie van de spieren leveren ook een bijdrage aan een goede conditie. Door een goede conditie herstelt het lichaam zich sneller na inspanning, het immuunsysteem wordt sterker, vermindert de kans op hart- en vaatziekten en verhoogd de stressbestendigheid.

Voeding

Voeding levert een grote bijdragen aan hoe wij ons voelen. Het lymfesysteem is de centrale voor het opnemen van voedingsstoffen en het wegvoeren van afvalstoffen. Slechte voedingsmiddelen, zoals samengestelde koolhydraten, suiker en vetten, ‘bevuilen’ het lymfesysteem waardoor de voedingsstoffen niet volledig benut kunnen worden. Te weinig water drinken zorgt ervoor dat het lymfesysteem de afvalstoffen moeilijker kan afbreken en wegvoeren. Doordat je sport heb je de goede voedingstoffen nodig om te herstellen na inspanning zodat je spierkracht en conditie toeneemt.

Gewicht

Wil je afvallen? Dan gaat alleen sporten daar niet snel bij helpen. Er zijn ook mensen met een te laag lichaamsgewicht die graag zouden willen aankomen. Uiteraard kun je door enkel veel en slecht eten aankomen, maar je zult begrijpen dat op deze wijze aankomen erg ongezond en slecht voor je is. Afvallen bestaat voor 60% uit de juiste voeding, 30% uit sport/bewegen en 10% uit rust. Voeding is voor aankomen, afvallen of op gewicht blijven een zeer belangrijke factor. De combinatie van sporten en voeding heeft een positief effect op je gewicht. Bij EMS Health Club ga je niet op dieet, maar wordt je leefstijl aangepast.

Balans

Balans in het leven is belangrijk. Het zorgt ervoor dat je het leven kunt leiden op een manier dat jij dat wilt in plaats van geleefd te worden. Echter leven we tegenwoordig in een hectische en drukke wereld. De kans dat wij stress ervaren is erg groot. Door te sporten kun je het stressniveau aanzienlijk verminderen. Lichaamsbeweging heeft dus zowel fysiek als mentaal een positief effect. Dat kan zelf doorwerken naar o.a. een verbeterde slaapkwaliteit, vermindering op hartaanvallen, gewichtsafname, meer energie, fitter en verbetering van bloedsomloop. Dit alles draagt bij  een virtuoze cirkel (positief effect) je ervaart minder stress en zal je je meer in evenwicht voelen.

Menu